Jak wyłączyć pocztę głosową w naszym smartfonie?

W poniższym artykule przedstawiamy poradnik jak krok po kroku wyłączyć pocztę głosową w smartfonie z Androidem lub iOS-em. Usługa oferowana jest przez każdego z operatorów telefonii komórkowej w naszym kraju i chociaż w każdym z przypadków operacja jej zawieszania może się nieco różnić to nie należy ona do skomplikowanych.

Czym jest tak naprawdę poczta głosowa?

Poczta głosowa jest niczym innym jak usługą oferowaną przez sieci telefonii komórkowej i stacjonarnej, w ramach której dzwoniąca do nas osoba może nagrać wiadomość głosową w przypadku kiedy nie możemy odebrać połączenia. Odsłuchać ją możemy w dogodnym dla nas momencie, chociaż warto wspomnieć, że w niektórych przypadkach abonentowi może zostać za to naliczona dodatkowa opłata. Sama usługa poczty głosowej jest oferowana nieodpłatnie.

Kto i kiedy może wyłączyć pocztę głosową?

Odpowiedź na to pytanie jest prosta – otóż każdy abonament w dowolnym, wybranym przez siebie momencie. Operacja ta nie należy do skomplikowanych i poradzi sobie z nią każdy, nawet początkujący użytkownik smartfona. Alternatywą dla poczty głosowej może być m.in. wysłana do nas wiadomość SMS od dzwoniącego w sytuacji, kiedy nie możemy odebrać telefonu.

T-mobile

Jak wyłączyć pocztę głosową w T-mobile?

Abonenci korzystający z usług sieci komórkowej T-mobile powinni skorzystać z tzw. kodu ekspresowego #002#, który zatwierdzamy klawiszem akceptacji połączenia. Sposób ten kierowany jest do wszystkich klientów T-mobile, niezależnie czy korzystają oni z opcji abonamentowej czy też T-mobile na kartę. Z kolei, aby odwiesić działanie Poczty głosowej korzystamy z kodu *002# i zatwierdzamy go.

Powyższa funkcja nie jest dostępna dla osób, które posiadają włączoną usługę Domyślne przekierowania na pocztę głosową. W takim przypadku zawieszenie poczty głosowej możliwie jest wyłącznie poprzez BOA/BOU lub w Internetowym Systemie Obsługi.

play

Dezaktywacja usługi poczty głosowej w Play

W przypadku operatora Play sposobów na wyłączenie poczty głosowej jest kilka i uzależnione są one od wersji usługi, z której korzystamy. Użytkownicy korzystający z Poczty Głosowej Standard / Poczty Głosowej Lite w celu wyłączenia opcji automatycznej sekretarki powinno skorzystać z kodu *111*56*1# i zatwierdzić go nawiązując połączenie. W przypadku Poczty Głosowej PRO w Play dezaktywacje usługi wykonujemy ciągiem znaków *111*5*2#. Decydując się na ponowne włączenie funkcji korzystamy z kodów *111*56*1# i *111*5*1#, które dedykowane są odpowiednio posiadaczom usługi w wariancie standardowym i rozszerzonym. To czy aktualnie posiadamy aktywowaną pocztę głosową sprawdzimy wpisując *111*56*3# (Standard / Lite) lub *111*5*3# (PRO).

Wyłączenie usługi zlecić można oczywiście konsultantowi podczas połączenia z BOK lub pracownikowi salonu Play.

orange

Rezygnacja z poczty głosowej w Orange

Pocztę głosową w sieci Orange wyłączyć można wysyłając wiadomość SMS o treści REZ pod numer 501. Usługa dezaktywowana może być również na infolinii dostępnej pod numerem *100 lub w salonie operatora. Aktywacja wygląda identycznie jak zawieszenie poczty głosowej z tą różnicą, że jako treść SMS-a wpisujemy START.

Orange oferuje jeszcze jeden sposób zarządzania usługą poczty głosowej za pośrednictwem strony internetowej. W tym celu wymagane jest zalogowanie się do konta w Mój Orange, przejście do sekcji Umowy i urządzenia, Zarządzaj usługami i pakietami  a następnie Ustawienia oraz odnalezienie usługi Poczta głosowa i kliknięcie przycisku Zarządzaj.

plus

Wyłączamy usługę poczty głosowej w Plusie

Usługa poczty głosowej w Plusie dostępna jest w kilka wariantach (Standard, Premium, MMS oraz Notka SMS). Sposób jej dezaktywacji zależy od tego czy korzystamy z abonamentu czy oferty na kartę. W pierwszym przypadku zawieszenie  automatycznej sekretarki możliwe jest poprzez wysłanie SMS-a o treści DEAKT PS pod numer 2601. Użytkownicy telefonu na kartę skorzystać muszą natomiast z kodu *122*00#. Jeśli napotkamy jakiekolwiek problemy z wyłączeniem poczty głosowej zawsze skorzystać możemy z telefonicznego  Działu Obsługi Klienta lub z pomocy pracownika salonu sieci Plus. Status usługi sprawdzimy kodem *122#.

Jak widać proces wyłączenia usługi poczty głosowej nie należy do skomplikowanych w przypadku każdego z operatorów. Dzięki powyższym instrukcjom krok po kroku każdy może szybko i sprawnie zawiesić uporczywą dla wielu funkcjonalność. Tym bardziej, że dostępnych jest wiele wygodniejszych i mniej problematycznych alternatyw.

Zobacz także

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Oprogramowanie

Gry

Popularne